Pady, gąbki i futra polerskie – do czego one służą?

Profesjonale produkty do pielęgnacji samochodu

Pady polerskie oraz futra polerskie są niezbędne jeśli chcemy przeprowadzić polerowanie mechaniczne karoserii. Nadanie lakierowi blasku poprzez polerowanie auta niesie za sobą konieczność wyposażenia się w gąbki, futra i pady polerskie.

Sklep detailingowy ShowCarShine https://showcarshine.pl/ to jeden z najbardziej profesjonalnych sklepów w Polsce, co przekłada się na profesjonalny i specjalistyczny asortyment. Jeżeli jesteś profesjonalnym detailerem lub pasjonatem autodetailingu, który jest na etapie polerowania i korekty lakieru, to poza wyborem maszyny polerskiej staje dylematem jakie akcesoria wybrać do pracy polerką. Gąbki, pady polerskie, futra a może pady z mikrofibry? Obserwujemy najnowsze trendy w dziedzinie polerowania lakieru i poszerzamy nasz asortyment w najnowsze akcesoria do polerowania. W ofercie ShowCarShine.pl znajdziecie pady i gąbki polerskie wszystkich najbardziej znanych producentów, z ofertą skierowaną pod każdego klienta w zależności od potrzeb.

Pady i gąbki polerskie – co to?

Polerowanie mechaniczne https://showcarshine.pl/polerowanie-mechaniczne to proces, w którym niezwykle przydatne będą pady polerskie, znane również jako gąbki polerskie. Przed zakupem właściwej gąbki polerskiej warto zapoznać się z tym jakie rodzaje padów polerskich są dostępne na rynku. I tak, wyróżniamy gąbki polerskie:

– twarde, które stosuje się z agresywnymi pastami polerskimi, aby uzyskać jak najbardziej efektywne ścięcie lakieru;
– średnie czyli gąbki przeznaczone są do użytku z pastami pośrednimi lub All in one;
– miękkie przeznaczone do stosowania z pastami wykończeniowymi dla uzyskania jak najlepszego efektu. Sprawiają, że lakier wygląda jak lustro;
– pady wełniane – przeznaczone są do bardzo agresywnego usuwania warstwy lakierniczej razem z pastami o dużej gradacji ciernej oraz tylko na polerkach obrotowych.

Chcąc być bardziej dokładnym warto wspomnieć również o podziale z uwagi na powiązanie z maszyną do polerowania. W zależności od Twoich potrzeb posiadamy gąbki polerskie do maszyn rotacyjnych oraz do maszyn dual action.

Mikrofibrowe pady polerskie są to pady polerskie wykonane z gąbki i mikrofibry. Wraz ze wzrostem popularności maszyn dual action, producenci stanęli przed problemem usuwania mocnych defektów. Futra polerskie używane podczas pracy polerką rotacyjną, w przypadku maszyny DA nie zdają egzaminu. Pad mikrofibrowy użyty z maszyną Dual Action daje nam mocną siłę cięcia przewyższająca gąbki polerskie z jednoczesnym wysokiej jakości wykończeniem.

Woski samochodowe

Futra polerskie

Futro polerskie https://showcarshine.pl/polerowanie-mechaniczne/pady-futra-polerskie-itp to akcesorium, którego używamy przede wszystkim w sytuacji, gdy użycie twardej gąbki i mocno ściernej pasty nie przynosi zadowalających efektów.

Futra polerskie oferują największą agresywność i siłę cięcia. Futra dedykowane są bardziej doświadczonym użytkownikom, najczęściej do pracy z maszyną rotacyjną. Jeżeli posiadasz na lakierze głębsze zarysowania to futro polerskie pomoże pozbyć się z lakieru najgłębszych rys. Ponadto, to właśnie futro polerskie jest tym akcesorium, którego użycie niesie za sobą najmniejsze ryzyko uszkodzeń lakieru.

Należy jednak pamiętać, że futra polerskie mają także swoje wady – pyli dość mocno, zazwyczaj zostawia hologramy, które trzeba usunąć pastą wykończeniową lub polishingową.

Futra polerskie mają różne twardości i różne średnice, dlatego decydując się na polerowanie mechaniczne za pomocą futra warto zaopatrzyć się w kilka różnych sztuk. Dzięki temu w trakcie polerowania możemy dowolnie zmieniać futro samodzielnie sprawdzając które z nich sprawdzi się najlepiej przy danym elemencie karoserii.

Profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji samochodu

Jak działają gąbki i pady polerskie?

Aby dobrze zrozumieć zasadę działania gąbek i past polerskich należy skupić się najpierw na budowie warstw lakieru samochodowego, który pokrywa nadwozie auta.

Warstwa lakieru samochodowego dzieli się na trzy kolejne warstwy. Nakłada się ją na warstwę ocynku zabezpieczającą przed korozją.

1) Lakier podkładowy (najczęściej biały) – pokrywa elementy nadwozia, stanowi uzupełnienie warstwy antykorozyjnej.

2) Lakier bazowy – warstwa lakieru właściwego koloru nadwozia. Nierzadko zawiera dodatki, np. opiłki metalu (w przypadku lakierów metalizowanych).

3) Lakier bezbarwny (clear, klar) czyli zewnętrzna warstwa lakieru bezbarwnego. Jak nietrudno się domyślić, pełni przede wszystkim funkcję ochronną na właściwego lakieru. Ponadto ma za zadanie nadawanie błysku lakierowi kolorowemu.

Lakier traci swój blask ponieważ uszkodzeniu ulega właśnie zewnętrzna warstwa lakieru, ta bezbarwna. To tutaj pojawiają się także rysy i ryski, które wpływają na matowienie lakieru.

Gąbki i pady polerskie służą do mechanicznego starcie zewnętrznej warstwy lakieru bezbarwnego. W połączeniu z odpowiednim sprzętem i pastą polerską mają za zadanie przywrócić lakierowi dawny blask.

Gąbki, futra i pady polerskie to akcesoria niezbędne do właściwego polerowania samochodu. Wybierz idealną dla siebie gąbkę polerską z bogatej oferty Show Car Shine!

Loading...

Podobne Artykuły

Poprzedni Wpis Następny Wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0 udostępnień